Как алкалната вода спомага за детоксикацията | Alka®

Как алкалната вода спомага за детоксикацията

Консумиранат храна днес е богата на протеини от месо, млечни продукти и преработени пълнозърнести продукти създава така наречената метаболитна ацидоза.

Физиологичните системи на тялото са силно засегнати с този киселинен товар. Това може да се докаже от факта, че повечето хора имат силно кисела урина. По-голямата част от хората, които не са вегетарианци, имат рН на урината 4,5-5,5, което я прави прекалено кисела.

Каква полза може да се постигне, когато урината стане по-алкална?

Нека първо да разгледаме последиците от това, което прави киселата урина. Метаболитната ацидоза най-често е резултат от поглъщането на гореспоменатите групи храни. Разграждането на тези протеини създава кисели странични продукти, които трябва да бъдат елиминирани от бъбреците, като по този начин се получава кисела урина.

Този проблем се усложнява допълнително от поглъщането на чешмяна вода, която сама по себе си е най-добре неутрална или с рН 7 и често кисела или под рН 7. Когато тялото е в хронично състояние на метаболитна ацидоза  механизмите в нашия черен дроб за детоксикация са застрашени.

Чернодробните ензими, които участват в детоксикацията, се наричат детоксикиращи чернодробни ензими фаза I и фаза II. Тези ензими са силно чувствителни към рН и са отговорни за химичната биотрансформация на токсините във водоразтворими метаболити за екскреция с урината.

Тези същите ензими се усилват чрез алкализиране на урината до рН 7.1 до 8.3. Този процес се извършва всеки ден в спешните отделения, за да се ускори отделянето на погълнати отрови. В  медицинска обстановка се използва интравенозен натриев бикарбонат за алкализиране на рН на урината от 7,5 до 8,3.

Методът, чрез който алкализирането на урината работи за засилване на елиминирането на токсини, се нарича йонно улавяне, което от своя страна е способността за усилване на отделянето на урината от слаби киселини в алкална урина. Повечето отрови и токсини са кисели и слаби киселини.

Ето защо, чрез създаване на по-алкална физиологична среда, можем да подобрим и ускорим детоксикационния процес на постоянна, ежедневна база. Именно този хроничен процес на окисляване на метаболитна ацидоза възпрепятства способността на всеки да детоксифицира.

Това ни води до това, което можем да направим, за да алкализираме телата си. Ежедневното пиене на алкална вода значително би подобрило физиологичните процеси, отговорни за постигането и поддържането на относителна алкалност на кръвта и урината. Всеки днес е наясно, че трябва да пием повече и по-високо качествена вода.

Алкалността на тялото може да се повиши, като се пие по 6-8 чаши алкална вода дневно

Пиенето на алкална йонизирана  вода може да помогне за подобряване на трите физиологични крайни продукта, предизвикани от упражненията. Алкализираната вода може да неутрализира ацидозата, предизвикана от упражненията. Алкалната вода по дефиниция съдържа алкални минерали като калций, магнезий, калий и натрий.

Алкалната вода осигурява превъзходна хидратация и хранене на клетъчно ниво .

Отрицателно заредената алкална вода неутрализира положителните йони на свободните радикали.  Йонизацията разкъсва клъстерите от водни молекули в по-малки микроклъстери, намалявайки размера на клъстерите от 11-16 молекули в стандартна вода до само 5-6 молекули в йонизирана вода. По-малките групи преминават през клетъчните стени по-лесно и хидратират клетките по-бързо.

По-бързото хидратиране позволява на тялото да регулира по-ефективно температурата си.  Aлкалната  вода също доставят хранителни вещества по-ефективно към клетките.

Вашето тяло обикновено е хидратирано, а нивата на електролитите в плазмата също са достигнали нормално ниво. Тази активност преди хидратация трябва да се извърши няколко часа преди тренировка, за да се даде възможност за абсорбацията на течности и да се даде възможност за отделяне на урина до нормални нива.

Целта на пиенето на вода по време на тренировка е да се предотврати прекомерната загуба на вода или дехидратация чрез физиологичния процес на изпотяване. Индивидуалните нива на изпотяване могат да бъдат определени чрез измерване на телесното тегло преди и след тренировка.

Целта е да се предотврати загубата на вода над 2% от общото телесно тегло или да се дехидратира. Известно е чрез проучвания, които първоначално са били извършени през 40-те години на миналия век, че дехидратацията е довела до нарушени физиологични реакции. По-нови изследвания показват загуба на производителността при нива на дехидратация под 2% от телесното тегло.

Ясно е, че водата преди и по време на тренировка е важна. Съставът на този заместител на течности също е преминал през много промени. Конвенционалната мъдрост в продължение на много години беше, че солта (натрий) трябваше да се добави към водата, за да замени загубата,която се получава след  изпотяване.

Кой е най-добрата вариант, който да замени загубата на вода, предизвикана от упражненията и изпотяването.

Kогато се упражнявате, консумирате повече кислород и метаболизирате енергията чрез мускулна работа. Този процес създава свободни радикали, млечна киселина и лека метаболитна ацидоза.

Водата, която е йонизирана, може да послужи като чистач на свободните радикали за справяне с въпроса за ускорената консумация на кислород. Йонизираната вода по дефиниция има повече отрицателно заредени хидроксилни йони, отколкото  питейната или филтрираната вода.

Йонизираната вода има способността да се откаже от тези допълнителни отрицателни заряди и може да помогне да действа като чистач на свободните радикали. Накрая, когато водата е микро-клъстерирана, тя може да се абсорбира с по-висока скорост. Това може да помогне при обща рехидратация.

Препоръчва се да пиете между 400-600 мл. вода два часа преди тренировка и 150-300 мл. на всеки 15 до 20 минути тренировка, като променяте обема в зависимост от общото ви телесно тегло и скоростта на изпотяване.

Спортните напитки,предназначени за ползване по време на тренировка предлагат някои ползи, но всички те допринасят за киселинността на организма. Енергийните напитки причиняват дехидратация и увеличават киселинността на организма.  Ключовата съставка в повечето енергийни напитки е кофеинът, често от гуарана или йерба мат.

Кофеинът е източник на много енергия, но също така причинява дехидратация. За да се рехидратира, трябва да пиете по две чаши вода за всяка консумирана чаша енергийна напитка. Енергийните напитки са изключително кисели.

Например, Red Bull има ниво на рН 3,26, почти 10 000 пъти по-кисело от pH на неутралната вода. Диетичната сода е свързана с наддаването на тегло и киселинност.  Диетичната сода е дори по-кисела от енергийните напитки. Спортните напитки са предназначени за спортисти, които тренират повече от два часа.

Спортните напитки съдържат електролити, въглехидрати и други хранителни вещества, изгорени чрез продължителни периоди на тренировка. Повечето спортни напитки имат между 13 и 19 грама захар на осем унции.

Пиенето на спортни напитки без тренировка увеличава приема на калории. Спортните напитки са дори по-кисели от енергийните напитки и диетите. По-добро решение е да се хидратирате често с  алкална вода, която хидратира по-добре от диетите и енергийните напитки и помага да се неутрализира киселинността на тялото.