Подсилете имунната си система с алкални храни

Силен имунитет Хранителна добавка Алка Грийнс

Основната задача на имунната система е да защитава тялото от чужди нашественици. Ако такива влязат в тялото ни, имунната система произвежда по-големи количества бели кръвни клетки, за да се пребори с тях. И прави това, докато заплахата не бъде унищожена.
Но когато е слаба, имунната система може да не успее да свърши добре своята работа.

Това може да ни направи податливи на хронични настинки, грип и дори по-сериозни заболявания.

Нашето здраве и жизненост са зависими от това колко е силна имунната ни система. Ето как алкалната диета може да помогне за това.

какво е ph баланс

Какво е pH баланс?

Има много фактори, които осигуряват на клетките и тъканите условия да работят правилно, като хидратация, температура, наличие на хранителни вещества, алкално-киселинно равновесие рН.

Показателят се нарича pH по първите букви от латинските думи potentia hydrogeni (сила на водорода) и pondus hydrogeni (тегло на водорода).Той представлява измерване на водородните йони в конкретен воден разтвор – колкото повече йони, толкова по-кисел разтвор и обратно. рН скалата варира от 0 до 14.
Но защо този показател е толкова важен? Телата ни са проектирани да работят в много тесен диапазон на pH (около 7,365), което е леко алкално. Нашата кръв е най-важна и следователно  е най-важното pH измерване.

Дори и незначително колебание на pH на кръвта ни създава сигнали за бедствие. По принцип pH на кръвта никога не се измества много – нивото на pH от 6 вече би означавало, че сме в кома.
Така че, за да може кръвта ефективно да действа като посредник между кислорода и други жизненоважни хранителни вещества, pH трябва да бъде винаги в специфичния диапазон. Този леко алкален баланс се поддържа и осигурява от работата на нашите бъбреци. Те филтрират излишните киселини в нашата кръвоносна система и ги отделят с урината.
Когато ядем твърде много храни, образуващи киселини, бъбреците не винаги могат да изхвърлят киселинните отпадъци и те започват да се натрупват в нашите тъкани.
Проучванията показват, че ако това киселинно претоварване се случи за по-дълъг период от време, това може да доведе до различни здравословни проблеми, включително камъни в бъбреците, деградация на мускулите, намаляване на костната плътност и дори артрит, диабет или рак.

алкализиращи храни и киселиннообразуващи храни

Алкалност срещу киселинност

Киселинността е много вредна и влошава способността на организма да  се самолекува или детоксикира и може да причини редица болеси. Телата ни съдържат алкални резерви, с които се борят за балансиране на колебаещите се нива на киселинност, но когато те се изчерпят, настъпва ацидоза.

Най-честите признаци на ацидоза:

  • Ниска енергия или хронична умора
  •  Главоболие
  • Чупливи нокти и коса
  • Ниска костна плътност, остеопороза
  • Наднормено тегло
  • Храносмилателни проблеми
  • Артрит
  • Диабет
  • Слаба имунна система
  • Гъбични инфекции (кандида), алергии
  • Сърдечни проблеми
  • Рак

Всъщност повечето хора в САЩ и Европа, където заболявания, като споменатите по-горе, са се превърнали в епидемия, имат твърде кисела среда.
Но не само храната, която ядем, може да причини кисела среда.

Други фактори могат да бъдат стрес, токсини, замърсени въздух и вода, тютюнопушене, лекарства, хронична преумора и липса на сън.

Ако искате да знаете дали сте по-алкални или кисели, можете лесно да тествате това у дома. Просто си купете рН тест-ленти от магазин за здравословни храни или поръчайте онлайн.

С тях можете да измерите рН на урината или слюнката си.

Милиарди клетки в тъканите разчитат на алкална среда, за да функционират правилно, да предотвратят тъканните увреждания и да отблъснат патогенните микроорганизми.

И така, какво се случва, когато в тялото ви има алкално-киселинно равновесие?

алкална диета

Какви са предимствата на алкалната диета:

  • По-дълбок и спокоен сън.
  • Намаляване на свръхрастежа на кандида.
  • Повишена умствена острота и бдителност.
  • Подобрена памет.
  • По-лесно отслабване.
  • Повишена енергия.
  • По-добро здраве на костите.
  • Намалена загуба на мускули.
  • Правилно функциониране на клетките.
  • Здрави тъкани.
  • Смекчаване на хроничните заболявания.
  • Подобрено сърдечно-съдово здраве.

Растителните храни са най-полезни за нас. Тяхното високо съдържание на минерали и витамини има изключително положителен ефект върху цялото ни тяло и води до изцеление и/или предотвратяване на болести. Но нека първо разгледаме алкалните храни.

Какво представляват алкалните храни?

Най-често срещаното погрешно схващане е, че киселинността или алкалността на дадена храна се отнася  до pH на храната преди консумация. Всъщност става дума за това дали отпадъкът след усвояването на храната е киселинен или алкален. Нашите бъбреци трябва да неутрализират киселината, която се произвежда в процеса на храносмилането.

Това се нарича “потенциално натоварване на урината с киселина” или PRAL (измерва се в това колко киселини трябва да преработват бъбреците, след консумацията на дадена храна). Това означава, че можем да дадем на храните определен PRAL показател, за да определим колко алкално- или киселинно-образуващи са те.

Доказано е, че когато ядем храни с висок PRAL, pH на урината и слюнката става по-ниско. Храните с нисък PRAL повишават pH на урината и слюнката, което ги прави по-алкални.

Въпреки, че това не е перфектно измерване, може да даде полезни общи насоки за това как храната влияе на тялото ни.
Дали храната ни алкализира или подкислява, се основава на количеството киселинни отпадъци, които се образуват след усвояването и.

Повечето хора в западния свят се хранят предимно с киселинообразуващи  храни с високо съдържание на животински продукти, с рафинирани и преработени храни, при което в тялото се произвеждат около 100 mEq киселина на ден – това количество киселина е почти два пъти повече от количеството, с което тялото може да се справи.

15 съвета за алкализиране на тялото

Как да алкализираме тялото си?

Това не означава, че  трябва да ядем само алкализиращи храни, но трябва да сведем киселинообразуващите храни до минимум. Много често се препоръчва  баланс от 80% алкално образуваща се храна и 20% киселинно-образуваща се храна.

Кои храни са алкални?

  • Всички зеленчуци, особено когато са зелени и сурови.
  • Всички плодове като пъпеш, ябълка, плодове, грозде, лимон. Някои са леко кисели, като боровинки, червени боровинки и сливи.
  • Листни зелени като спанак или маруля, кръстоцветни зеленчуци като броколи.
  • Тиква, картофи, сладки картофи, цвекло
  • Гъби, кълнове, бобови растения
  • Ядки и семена като кокос, бадеми, чиа, сусам
  • Лук, чесън, праз и билки, подправки като магданоз, джинджифил
  • Пшенична и ечемична трева, водорасли като спирулина и хлорела
  • Зърна като амарант, просо и киноа
  • Пресни зърна, зелен грах, соеви продукти.

Кои храни са киселинно образуващи ?

  • Месо, риба, миди
  • Мляко, яйца, масло, сирене
  • Кафе, сода, алкохол
  • Преработена и рафинирана храна
  • Захар, изкуствени подсладители, рафинирани брашна
  • Tютюн, консерванти
  • Kонсерви

Хранителните магазини и ресторанти предлагат основно киселинно образуващи храни. Тези храни са и силно овкусени и имат пристрастяващи свойства, което улеснява преяждането с тях.

Ние сме свикнали да ядем често храни като хотдог, хамбургер или сладолед, поради което претоварваме телата си със съставки, причиняващи заболявания.

Как да започнем да ядем по-алкално?

Ето няколко полезни насоки към  по-балансирано хранене свързано с алкалната диета.

  1.  Пийте много вода, за да промиете храносмилателната си система си и да подкрепите естествената детоксикация.  Можете да добавите и лимон към водата (не забравяйте, че консумацията на храна с вкус на киселина не означава автоматично, че е храна, образуваща киселина). Всяка сутрин изпивайте огромна чаша вода. За повече алкални ефекти добавете към нея малко ябълков оцет.
  2. Комбинирайте алкални и кисели храни, за да създадете добър баланс и се съсредоточете върху храни с високо съдържание на калий, като лимони или банани.
  3. Избирайте прясна, органична, без ГМО храна, когато е възможно. Също така, наблегнете на храни с минерали, които да помогнат на тялото Ви да неутрализира киселинните отпадъци (органичните храни имат по-високо хранително съдържание).
  4. Останете възможно най-близо до естественото състояние на храната, което означава яжте я сурова или на пара. Забравете пърженето.
  5. Направете салатите основен компонент във Вашия план за хранене. Листните зеленчуци са най-алкалните храни. Те са също богати и на жизненоважни микроелементи. Използвайте спанак или зеле за най-добри резултати (колкото по-тъмен е цветът, толкова по-добре).
  6. Храни като пълнозърнести зърнени или бобови растения не са алкало образуващи, но също така предлагат хранителни ползи и са част от здравословното хранене. Това са зърнени храни като овес, просо, лимец, елда, както и боб и леща.
  7. Заменете животинските храни с растителни източници на протеини, като тофу, боб или броколи. Те са много по-алкално образуващи.
  8. Включете повече плодове и зеленчуци в диетата си. Като вариант, можете да ги приготвите като пресни смутита или зелени сокове.
  9. Опитайте се да ядете всеки ден моркови, карфиол, броколи, патладжан, краставица, картофи или целина. Накиснете и покълнете Вашите ядки и зърна за повече алкалност.

Други начини за алкализиране на тялото

Има и други фактори, които могат да причинят ацидоза, както има и други начини да се насочите обратно към алкалността. Така че, ако искате да подкрепите допълнително този процес, ето какво можете да направите:

  • Яжте бавно и дъвчете всяка хапка около 30-40 пъти. Внимавайте да не преяждате и претоварвате храносмилателната си система.
  • Направете медитацията навик и правете серии от няколко дълбоки вдишвания поне няколко пъти на ден.
  • Намалете стреса.
  • Изхвърлете пълните с химикали шампоани, почистващи препарати или освежители за въздух. Опитайте се да намерите и използвайте натурални продукти.
  • Тренирайте, тъй като това помага за придвижването на киселинните отпадни продукти, което помага на тялото Ви по-добре да ги елиминира.
  • Пийтe алкална вода с рН над 9.
  • Приемайте алкализиращи минерали и растителни хранителни добавки.